برترین اخبار دنیای تکنولوژی
برترین اخبار دنیای تکنولوژی

برترین اخبار دنیای تکنولوژی

MsAg Group

گاو ایتالیایی "عنصر ششم"

وقتی یک خودرو  ۱.۵ تا دو یا سه میلیون دلار قیمت دارد افراد عادی دور آنرا خط می کشند و تنها به تماشای آن بسنده مى کنند. بعضی هم که آنها را می رانند نمی توانند از حداکثر مواهب فنی آن استفاده کنند چون جانشان را بیشتر دوست‌ دارند! گروه دیگرى هم که تا سرحد توان خودرو را می‌دوانند احتمالا از قهرمانان اتومبیل‌رانی هستند!

اما در بین جوانان همه دنیا گروه بزرگی هستند که این نوع خودروها را به خاطر خودشان دوست دارند؛ به این‌ها می گوییم عشق خودرو! اما حیات هر عشق خودرویی بدون لامبورگینی ناممکن است . . .

 

 

لامبورگینی ایتالیا در تملک شرکت خودروسازی آئودی آلمان و از قضا او نیز در تصاحب گروه فولکس‌واگن است، ولی این امر به هیچ‌وجه آن حس طراحی و زیبایی شناسی و ماجراجویی ایتالیایی را از این خودروها نگرفته است. حتی شاید بتوان گفت که دقت و ثروت آلمانی را هم به آن افزوده و خوب را بهتر کرده است.

یکی از آخرین کانسپت‌های لامبو با نام عنصر ششم ( سستو المنتو ) برای اولین بار در اکتبر ۲۰۱۰ و در نمایشگاه بین المللی خودروى پاریس در معرض نمایش قرار گرفت. اسکلت و شاسى این خودرو از فیبرکربن ساخته شده و نام ایتالیایى آن یعنى”عنصر ششم” نیز به عدد اتمى عنصرکربن اشاره دارد.


سستو المنتو مى تواند در کمتر از ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و با حداکثرسرعت ۳۲۱ کیلومتر در جاده‌ها بتازد. این خودرو با قیمت ۱.۷۷۲ میلیون یورو که حدودا  ۱۷۰ هزار یورو گران‌تر از بوگاتى ویرون است، به خاطر برخى قوانین موجود اجازه تردد عمومى در برخی کشورها ازجمله انگلیس را نخواهد داشت.


موتور سستو المنتو با حجم ۵۲۰۴ سی سی که در ۱۰ سیلندر چهار سوپاپه قرار گرفته، ۵۷۰ اسب بخار نیرو تولید مى‌کند. با وزن حدودی ۹۹۹ کیلوگرم، سستو المنتو ۸۵۰ کیلوگرم سبک‌تر از بوگاتى ویرون خواهد بود.



راز سبکی فوق العاده این خودرو استفاده از یک ترکیب کامپوزیتی جدید است که قطعا انقلابی در خودروسازی جهان به وجود خواهد آورد. این ترکیب تازه را CFRP می نامند که از ترکیب پلاستیک تقویت شده با الیاف کربن حاصل شده و از فولاد محکم‌تر و به مراتب سبک‌تر نیز خواهد بود. CFRP نه تنها از قدرت فوق العاده، بلکه از ایمنی و شکل پذیری بسیار خوبی نیز برخوردار است.


طراحی بدنه که شاهکاری در زمینه آیرودینامیک است توسط طراحان بخش تحقیقات لامبورگینی در شهر سنت آگاتا در ایتالیا انجام شده است. انواع دیفیوزرها و هواکش های اطراف بدنه و جلو پنجره، حداکثر نیروی عمودی وارده بر خودرو را فراهم می‌کند تا ثبات آنرا در سرعت های بالای ۳۰۰ کیلومتر برساعت تضمین نماید.


بافت عجیبی که در قسمت انتهایی خودرو دیده می شود، با الهام از پوست کوسه طراحی و ساخته شده که با فلس هایی پیکان مانند حداقل مقاومت در مقابل هوا را ایجاد کرده و بر سرعت موثر خودرو نیز می افزاید.

 lamborghini sesto elemento

لوله های اگزوز و بخش های حامی آنها در عقب خودرو از نوعی فیبر شیشه سرامیکی سبک به نام “پیروسیک”ساخته شده که تاب تحمل ۹۰۰ درجه سانتی گراد حرارت را دارد. بدنه زیبا با خطوط بسیار دقیق و زوایای تند به رنگ مشکی است که با یک زیر رنگ قرمز تهیه شده ازپودر کریستال، شکوه جالبی به خودرو بخشیده است. همچنین رنگ آمیزی سستوالمنتو توسط فناوری نانو و چند لایه‌ای صورت می گیرد.

از آنجا که این خودرو، در اصل یک خودروی مسابقه‌ای است در طراحی داخل خودرو و صندلی‌های فیبر کربنی آن در عین راحتی و استقامت بالا بسیار نازک هستند. جالب است بدانید که صندلی ها به شکل یک جا قالب ریزی شده‌اند و برای راحتی و ارگونومی سرنشینان، این فرمان و پدال ها هستند که به صورت برقی جلو و عقب و بالا و پایین می‌شوند.


این گاو ایتالیای نسخه کامل دقت سرعت و ابهت و جذابیت است


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد