برترین اخبار دنیای تکنولوژی
برترین اخبار دنیای تکنولوژی

برترین اخبار دنیای تکنولوژی

MsAg Group

کوسه باواریا بی ام و ام 8

ب‌ام‌و سرانجام پس از مدت‌ها انتظار مدل M8 را نه‌تنها در یک نسخه بلکه در سه نسخهٔ مختلف کوپه، کابریولت و کامپتیشن رسماً معرفی کرده است. در زیر کاپوت کشیدهٔ نسخهٔ استاندارد این خودرو پیشرانهٔ آشنای ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی متعلق به M5 قرار گرفته که در اینجا هم همان ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند.

  

در نسخهٔ اسپرت‌تر کامپتیشن اما بازهم مثل M5 قدرت این پیشرانه به ۶۲۵ اسب بخار می‌رسد که M8 را به یک گرند تورر بشدت سریع تبدیل می‌کند. در همین حال، خریداران می‌توانند از این قدرت عظیم در هوای آزاد لذت ببرند زیرا هردو نسخهٔ استاندارد و کامپتیشن M8 به‌صورت کابریولت هم ارائه می‌شوند. نیروی موتور در تمامی مدل‌های این ماشین توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استپ‌ترونیک و سیستم پیشرفتهٔ xDrive به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

با استفاده از این قوای محرکهٔ قدرتمند و پیشرفته، M8 استاندارد در نسخهٔ کوپه و کابریولت به ترتیب ظرف ۳.۳ و ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که در نسخهٔ کامپتیشن، هردو مدل این کار را یک‌دهم ثانیه سریع‌تر انجام می‌دهند. حداکثر سرعت این خودرو نیز به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما در صورت سفارش پکیج M Driver، این عدد به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا کرده و M8 را در بین سریع‌ترین گرند توررهای دنیا قرار می‌دهد.

همان‌طور که از یک خودروی M انتظار می‌رود، M8 گزینه‌ها و انتخاب‌های زیادی را برای سفارشی‌سازی راحتی یا عملکرد ارائه می‌کند. به‌عنوان‌مثال، با وجود حالت‌های مختلف گیربکس، می‌توان انتخاب کرد که همهٔ وظایف تعویض دنده به‌طور خودکار صورت گیرد یا راننده با استفاده از پدال‌های پشت غربیلک فرمان خود اقدام به تعویض دنده کند. حتی امکان تنظیم اگزوز برای ارائهٔ تجربه‌ای آرام یا صدایی خشن هم وجود دارد. یک دکمهٔ تنظیم M نیز در کنسول مرکزی خودرو تعبیه شده که امکان کنترل تمامی تنظیمات عملکرد را فراهم می‌کند. با استفاده از این دکمه راننده می‌تواند تنظیمات جاده، اسپرت یا پیست را انتخاب کند.

سیستم چهارچرخ محرک M8 که از دیفرانسیل عقب فعال M برخوردار است دو حالت رانندگی معمولی شامل ۴WD و ۴WD Sport را به همراه یک حالت ۲WD ارائه می‌کند. البته برای انتخاب حالت آخر که تمامی قدرت پیشرانه را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند، راننده باید سیستم کنترل دینامیک پایداری را غیرفعال کند. بدین ترتیب می‌توان سیستم xDrive را برای هر شرایطی از چسبندگی بیشتر در آب‌وهوای نامساعد گرفته تا دریفت کشیدن در پیست‌ها تنظیم نمود.

ب‌ام‌و سیستم تعلیق ارتقاءیافتهٔ M8 را به‌صورت استاندارد به کمک‌فنرهای تطبیقی ویژهٔ M و سیستم فرمان الکترومکانیکی M مجهز کرده که این ویژگی‌ها با تنظیمات تطبیقی شاسی برای پیمایش‌های جاده‌ای یا حمله به پیست‌ها ترکیب شده است. سیستم کنترل دینامیک پایداری خودرو نیز به حالتی بنام M Dynamic مجهز شده تا سطح بهتری از چسبندگی چرخ‌ها فراهم گردد. علاوه بر این، نسخهٔ کامپتیشن هم به کمک‌فنرهای سفت‌تر و قطعات مستحکم‌تر در زیروبند مجهز شده است.

ترمزهای استاندارد M8 در جلو به دیسک‌های ۱۵.۵ اینچی با کالیپرهای شش پیستونه مجهز است اما امکان سفارش ترمزهای کربن سرامیکی با دیسک‌های ۱۵.۷۵ اینچی هم برای آن وجود دارد. در همین حال، تمامی مدل‌های خودرو به سیستم ترمز یکپارچهٔ ب‌ام‌و مجهز شده‌اند که امکان تجمیع فعال‌کنندهٔ ترمز، بوسترهای ترمز و واحد کنترل ترمز را در یک ماژول جمع‌وجور فراهم کرده است. علاوه بر این، راننده می‌تواند از بین دو احساس ترمز مختلف که یکی مناسب برای رانندگی راحت است و دیگری احساس فوری و مستقیم را ارائه می‌کند، حالت موردنظر خود را انتخاب کند.

در طراحی و ظاهر M8 تغییراتی نسبتاً جزئی صورت گرفته تا استایل خودرو با خوی اسپرت آن مطابقت پیدا کند؛ بنابراین حالا در جلو شاهد دماغهٔ تهاجمی و جلوپنجرهٔ کلیوی شکل مشکی‌رنگ و در عقب چهار سر اگزوز سنتی M و یک اسپویلر باریک در لبهٔ درب صندوق هستیم. رینگ‌های ۲۰ اینچی ویژهٔ M هم تکمیل‌کنندهٔ ارتقاءهای بیرونی این خودرو هستند درحالی‌که پکیج بیرونی کربنی M هم برای آن قابل سفارش است که شامل ‌تریم فیبر کربنی در ورودی‌های هوای جلو، قاب آینه‌های جانبی و دیفیوزر عقب می‌شود.

در داخل M8 اما صرفاً با صندلی‌های M Sport و نشان‌های M، تغییرات جزئی‌تری صورت گرفته است. تمامی مدل‌های این خودرو به‌صورت استاندارد به نمایشگر سربالا، سیستم‌های کمک‌راننده، سیستم کمک پارک و سیستم Live Cockpit ب‌ام‌و مجهز شده‌اند. اولین نمایش عمومی M8 پایان ژوئن طی رویدادی در مونیخ صورت خواهد گرفت و از سپتامبر راهی بازار خواهد شد.

قیمت ب‌ام‌و M8 در ایالات‌متحده از ۱۳۳,۰۰۰ دلار برای نسخهٔ کوپه و ۱۴۲,۵۰۰ دلار برای کابریولت آغاز می‌شود درحالی‌که این اعداد در نسخهٔ کامپتیشن به ترتیب به ۱۴۶,۰۰۰ دلار و ۱۵۵,۵۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کنند. برای مقایسه، آستون‌مارتین ونتیج هم‌اکنون با قیمت پایهٔ ۱۵۰ هزار دلار به فروش می‌رسد.

نظرات 1 + ارسال نظر
حسن دوشنبه 9 تیر 1399 ساعت 13:43

عالی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد