برترین اخبار دنیای تکنولوژی
برترین اخبار دنیای تکنولوژی

برترین اخبار دنیای تکنولوژی

MsAg Group

آنچه از IOS 14 می دانیم . . .

آی او اس 14 سیستم عامل جدید دستگاه های آیفون اپل است که در نسخه جدید آن رابط کاربری بهتری وجود دارد و میزبان ویژگی های جدیدی شده است . این قابلیّت های جدید استفاده از اپل را دلچسب تر خواهند کرد و واقعاً باعث عملکرد بهتر آن شده اند . اپل در طی هر سال امکانات ، سرویس های جدید و البته دستگاه های جدیدی را به مشتریان و کاربران خود معرّفی میکند تا آنها را راضی نگهدارد که اپل هنوز هم در صدر نوآوران درّه سیلیکان است . اپل هرساله کنفرانسی با عنوان توسعه دهندگان یا همان WWDC دارد که همیشه توجّه خاصی را روی مبحث نرم افزار داشته است . این برای شما قابل پیشبینی است که اپل سیستم عامل های جدید خود را در این کنفرانس به کاربران خود معرّفی کند . اپل این سیستم عامل را برای محصولات آیفون و آیپاد تاچ معرّفی کرده است . توانایی های نرم افزاری جدید ، قابلیت های خاص و البتّه ویژگی های ظاهری زیبا و هنرمندانه در این سیستم عامل برای تجربه کاربری مشتریان اپل واقعاً بهبود بخش است . این انتظار را داشتیم که سیستم عامل جدید iphone OS نام گذاری شود ولی خوب نهایتاً اتّفاق دیگری رخ داد . با ما همراه باشید تا با این ویژگی ها آشنا شوید . 

 

App library : کتابخانه اپلیکیشن

کتابخانه اپلیکیشن یا همان اپ لایبرری در سیستم عامل جدید این وظیفه را بر عهده دارد که نرم افزار های موبایل شما را سازماندهی کند . این ویژگی باعث شده که کاربران دیگر مجبور به نگه داشتن از آیکون ها در صفحه اصلی نباشند و به راحتی به برنامه های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند .

نمایی از app library

با این قابلیت کاربران می توانند اپلیکیشن ها را از صفحه اصلی پنهان کنند . این قابلیت مخصوص کسانی است که با نرم افزار های متعدّدی تعامل دارند و از نرم افزار های زیادی استفاده می کنند . نکته جالب اینجاست که app library خودش این کارها را به صورت خودکار انجام می دهد و شما نیازی به اتلاف وقت برای دسته بندی نرم افزار های خود نخواهید داشت . برای اینکه بهتر متوجه شوید : کتابخانه اپلیکیشن خودش بازی های سرویس بازی اپل را در دسته ای جداگانه به اسم آرکِید قرار می دهد .

ویجت ها کاربردی تر از همیشه

در این نسخه از سیستم عامل IOS کاربران می توانند از ویجت ها در صفحه اصلی استفاده کنند .

ویجت ها بخش هایی از برنامه هستند که به صورت جداگانه در صفحه اصلی برای شما کاربرد پیدا می کنند مثل : نقشه ، پلیر موسیقی ، گجت های پوشیدنی متصل به دستگاه شما ، نمایش آب و هوا و …

گروه MsAg

گفته می شود که این کار تقّلبی از اندروید است امّا در مقایسه با کاربردی بودن و زیبایی آنها اپل بسیار بهتر از اندروید عمل کرده است و از این لحاظ غیر قابل مقایسه اند . کاربران می توانند ویجت ها را از ویجت گالری خارج کنند و از آنها در صفحه اصلی موبایل خود استفاده کنند.

ویجت ها در IOS 14
تصویر در تصویر : Picture in picture

پخش فیلم ، ویدئو و کلیپ در هنگام انجام دادن کارهای دیگر تجربه ای از آیپد بوده است که تقاضا های آن در IOS هم از قبل وجود داشته است . این قابلیّت مثل نوع خودش در Mac OS به صورت پنجره ای شناور روی دیگر برنامه ها است که همچنین می توانید آن را در کنار صفحه قرار بدهید .

قابلیت picture in picture در آیفون
سیری ، دستیار کاربران اپل

در نسخه جدید IOS سیری عزیز و باهوش دیگر کل صفحه را نمی پوشاند و به صورت یک تصویر دایره شکل در پایین موبایل شما ظاهر می شود . حالا می توانید با سیری علاوه بر ارسال پیام متنی از ارسال پیام صوتی نیز لذّت ببرید . در یک آزمایش انجام شده بین چهار دستیار هوشمند : بیکسبی ، الکسا ، گوگل استیتنت و سیری ، سیری توانست مقام دوم در قبال کار هایی که از او خواسته شد کسب کند . این ویدئو را می توانید از این لینک تماشا کنید :

ترجمه ، ولی آفلاین “Apple Translate”

این نرم افزار به طور مخصوص برای مکالمه ها یا “conversation” طرّاحی شده است و یکی از بهترین ویژگی های این نرم افزار این است که کاملاً آفلاین عمل می کند . در حال حاضر و در ابتدای کار اپلیکیشن “Translate” از 11 زبانِ : انگلیسی ، چینی ، فرانسوی ، اسپانیایی ، ماندارین ، ایتالیایی ، ژاپنی ، کره ای ، عربی ، پرتغالی و روسی پشتیبانی می کند . این اپلیکیشن شباهت زیادی به گوگل ترنسلیت نیز دارد .

مطالب بیشتر در وبسایت ما 

محیط برنامه Translate
در برنامه پیامرسان “Message” تغییرات زیادی داده شده که البتّه اغلب آنها ویژگی های بصری مثل استفاده از ایموجی ها در عکس های مخاطبان بوده است . . .
محیط اپلیکیشن
اپل مپس با ویژگی های جدید

از ویژگی های جدید این برنامه تعیین مسیر حرکت برای دوچرخه سواران خواهد بود ، البتّه نه در تمامی شهر ها بلکه در شهر هایی مثل : خلیج سانفرانسیسکو ، نیو یورک سیتی ، شانگهای ، لس آنجلس و پکن

نشان دادن میزان ترافیک در جاده ها هم از دیگر ویژگی های این اپلیکیشن در نسخه جدید خواهد بود . از دیگر امکانات این اپلیکیسن هم ایجاد امکان مشاهده ایستگاه های شارژ ماشین های برقی است . امّا خوب اپل امکان دادن پیشنهاد های بیشتر در این برنامه را مدیون اطلاعات دو شرکت Alltrails و zagat است . در آغاز اپل با شرکت های فورد و BMW در این زمینه همکاری خواهد کرد .

اپل مپس در حال آدرس دادن به دوچرخه سواران .
کار پلی ، والپیپر های جدید : در نسخه جدید کارپلی امکان تنظیم والپیپر های جدید را فراهم می کند.
تصویری از محیط کارپلی در ماشین .
کار کی : Car Key : کلید ماشین شما

این قابلیت این امکان را به کاربران می دهد تا از طریق آیفون خود به ماشین خود دسترسی داشته باشند . اوّلین خودروی بهینه شده با این قابلیت BMW سری 5 خواهد بود و نکته جالب اینجاست که امکان اشتراک کلید مجازی از طریق “i message” امکان پذیر خواهد بود . خبر خوب برای کاربران IOS 13 هم این است که این ویژگی وارد نسخه 13 این سری سیستم عامل ها خواهد شد .

App clip : اپ کلیپ : “کامل دانلود نکنید”

این ویژگی در IOS 14 این توانایی را به شما خواهد داد که که بخشی از اپلیکیشن را که می خواهید استفاده کنید دانلود کنید یا فقط وارد همان قسمت شوید ، نه کل آن . اجرای “Ap clip” به این روش ها امکان پذیر خواهد بود : کد های QR code , تگ ها NFC , سافاری , اپل مَپس . این مورد از “Apple sign in” هم پشتیبانی خواهد کرد که همیشه نیاز به ساخت اکانت وجود نداشته باشد که واقعاً یک ایده جالب و کاربردی برای کاربران محصولات اپل است .

اپل قصد دارد “IOS 14” را برای آیفون 6s و مدل های جدیدتر آیفون در اختیار قرار دهد .

ممنون که همراه ما بودید . نظرات خود را در بخش نظرات وارد کنید . شما درباره “IOS 14” چه فکری دارید ؟ آیا می توان آن را تقّلبی از توسعه دهندگان اندروید دانست ؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد