برترین اخبار دنیای تکنولوژی
برترین اخبار دنیای تکنولوژی

برترین اخبار دنیای تکنولوژی

MsAg Group

باتری ماشین های حرفه ای ...

شرکتی که باتری‌ خودروهای برقی تسلا و فولکس واگن را می‌سازد، باتری جدیدی توسعه داده که طول عمر آن حدود ۲ میلیون کیلومتر است. این باتری برتری بسیار قابل توجهی نسبت به باتری‌های فعلی داشته و در مدل‌های آینده تسلا مدل ۳ به کار خواهد رفت.

بر اساس گزارش «بلومبرگ»، شرکت چینی «Contemporary Amperex Technology Co. Ltd»، که بزرگ ترین تأمین کننده باتری خودروهای برقی در دنیا محسوب می‌شود، مدعی شده طول عمر باتری جدید این شرکت ۱.۲۴ میلیون مایل (۱۹۹۵۵۸۶ کیلومتر) یا ۱۶ سال است. این رقم پیشرفت بسیار چشمگیری را در مقایسه با باتری‌های فعلی نشان می‌دهد.  

 

طول عمر باتری‌هایی که امروزه در خودروهای برقی به کار می‌روند، حدود ۳۲۲ هزار کیلومتر است که قابل مقایسه با این باتری نیست. شرکت CATL در مورد جزئیات این باتری و چگونگی دستیابی به این رقم فوق العاده صحبتی نکرده است، ولی طبق گفته‌های «Zeng Yuqun»، رییس این شرکت، ایلان ماسک به چین سفر کرده و از این باتری بازدید کرده است.

مدیرعامل تسلا قصد دارد باتری مدل‌های آینده سدان تسلا مدل ۳ را که در کارخانه تسلا در شانگهای ساخته می‌شوند، با این باتری تعویض کند. آنطور که در گزارش بلومبرگ نوشته شده، تسلا تاکنون از باتری‌های ساخت پاناسونیک و LG در خودروهای برقی خود استفاده کرده است. «Zeng» می‌گوید شرکت تحت امر او آماده تولید انبوه این باتری بوده و اضافه می‌کند قیمت آن فقط ۱۰ درصد از باتری‌های فعلی بیشتر خواهد بود.

باتری یکی از گران قیمت ترین قطعات خودروهای برقی است. با اینکه باتری ۲ میلیون کیلومتری شرکت CATL قیمت بیشتری نسبت به باتری‌های فعلی دارد، به دلیل اینکه نیازی به تعویض نداشته و حتی ممکن است بتوان آن را از خودروی قدیمی باز کرده و روی خودروی جدید نصب کرد، احتمالاً مشتریانی که در مورد خرید خودروی برقی دودل هستند را مجاب به خرید خواهد کرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد